Generálni riaditelia by si mali vybudovať silnú osobnú značku
Osobný branding vedie k viac obsahu
Spoločnosti v týchto dňoch neustále zdieľajú obsah na sociálnych médiách, ale nie vždy sa angažujú. Faktom je, že ľudia dôverujú ostatným ľuďom viac ako dôverujú značkám – a táto skutočnosť sa prejavuje, keď zdieľajú obsah.
Chcete zvýšiť angažovanosť vašej spoločnosti? Zdieľajte ju prostredníctvom osobného účtu. Podľa webinára moderovaného Paulom Dunayom zo sociálnych médií má dnes obsah zdieľaný zamestnancami spoločnosti osemkrát väčšiu angažovanosť ako obsah zdieľaný samotnou spoločnosťou.
Uľahčuje autentickú angažovanosť
Až 77 percent všetkých konverzácií na sociálnych médiách zahŕňa ľudí, ktorí potrebujú radu, pomoc alebo nápady. Generálni riaditelia, ktorí pôsobia osobne na sociálnych médiách a majú silnú osobnú značku, to dokážu využiť spôsobom, ktorým ich spoločnosť vynikne.
Jedným z najviditeľnejších generálnych riaditeľov je v súčasnosti John Legere, ktorý sa v posledných rokoch vo veľkej miere pripísal obratu spoločnosti T-Mobile. Jeho osobnostný štýl je najlepšie ilustrovaný jeho účtom Twitter, kde neustále spolupracuje s ľuďmi na osobnej úrovni.
Vytvára skutočnú konkurenčnú výhodu
Hospodárska súťaž je prísnejšia, než tomu bolo vo väčšine odvetví podnikania. Zníženie prekážok vstupu uľahčilo vstup do mnohých priemyselných odvetví. Legere a iní vysoko viditeľní riaditelia to chápu; Spoločnosť T-Mobile ho využíva ako bábku pre mnoho svojich marketingových aktivít.
Osobný branding funguje ako odrazový mostík
Väčšina generálnych riaditeľov dnes nezostáva so spoločnosťami, ktoré založili. Jedným z príkladov je Steve Jobs, ktorý bol vyhnaný z Apple a pred návratom spať do Apple vybudoval Pixar.
Vaša osobná reputácia je dôležitá, pretože nemusíte byť vždy v tej istej spoločnosti. Budú vás ľudia nasledovať do inej práce? Prenajmú vás iní zamestnávatelia? Vaša reputácia môže byť viazaná na spoločnosť, ktorú práve teraz vediete, ale nemusí to byť vždy.